Критеріі оцінювання навчальних досягнень учнів з основ здоров 'я
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ОСНОВ
ЗДОРОВ'Я У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні рівня навчальних
досягнень учнів з основ здоров'я враховуються знання та дотримання школярами
правил збереження власного життя та здоров'я й оточуючих.
Позитивно оцінюється кожний крок
учня, спрямований на:
·
підвищення
рівня знань про здоров'я й безпеку життєдіяльності, здоровий спосіб життя,
уміння використовувати здобуті знання для зміцнення здоров'я;
·
набуття
навичок, що сприяють фізичному, соціальному, духовному та психічному здоров'ю;
·
позитивне
ставлення до здорового способу життя.
Усі види оцінювання навчальних
досягнень учнів здійснюються за критеріями, наведеними в таблиці.
Рівні
навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії
навчальних досягнень учнів |
І.
Початковий |
1 |
Учень (учениця) за допомогою
вчителя може назвати окремі поняття, що стосуються здоров'я та безпеки
життєдіяльності |
2 |
Учень (учениця) має уявлення про
елементарні поняття здорового способу життя й безпечної поведінки. За допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) відтворює окремі
факти навчального матеріалу |
|
3 |
Учень (учениця) за допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) фрагментарно
відтворює елементарні поняття про здоровий спосіб життя. Під керівництвом і
контролем учителя епізодично виконує практичні дії, що формують безпечну
поведінку. Повторює оцінні судження інших без достатнього осмислення |
|
ІІ.
Середній |
4 |
Учень (учениця) за допомогою
вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) дає визначення
окремих понять; частково характеризує ознаки здоров'я та безпечної поведінки;
за допомогою вчителя виконує елементарні практичні
дії, пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки |
5 |
Учень (учениця) самостійно дає
визначення окремих понять; за допомогою вчителя або з використанням
підручника (робочого зошита) відтворює навчальний матеріал, характеризуючи
ознаки здоров'я, шляхи та методи його зміцнення та збереження життя. За
допомогою інструкції та консультації вчителя, виконує практичні дії,
пов'язані з формуванням здорового способу життя й безпечної поведінки.
Повторює почуті від інших найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб
життя й безпечної поведінки |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно, але
неповно відтворює навчальний матеріал; за допомогою вчителя розв'язує прості
типові навчальні ситуаційні задачі; характеризує окремі ознаки здоров'я,
наводить прості приклади дій про збереження здоров'я. За допомогою інструкції
та консультації вчителя виконує практичні дії, пов'язані з формуванням
життєвих навичок здорового способу життя й безпечної поведінки. Пояснює
найпростіші оцінні судження про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки |
|
ІІІ.
Достатній |
7 |
Учень (учениця) загалом самостійно
відтворює навчальний матеріал, розкриває суть понять; розв'язує прості типові
ситуаційні задачі. Характеризує ситуації, що містять загрозу й потребують
практичних дій. Висловлює окремі оцінні судження про стан здоров'я, поведінку
в різних ситуаціях, свою та інших, міжособистісні стосунки |
8 |
Учень (учениця) самостійно
відповідає на поставлені запитання; дає порівняльну характеристику явищам і
процесам, які характеризують здоров'я. Визначає засоби, які необхідно
використовувати у виконанні практичних дій. Обґрунтовує свої оцінні судження
про здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, спираючись на предметні
знання та усталені норми |
|
9 |
Учень (учениця) відтворює
інформацію, відповідає на поставлені запитання; самостійно розв'язує
стандартні ситуаційні завдання; пояснює зміст і послідовність операцій, що
входять до складу практичних дій; за допомогою вчителя встановлює
причинно-наслідкові зв'язки, робить нечітко сформульовані висновки; свідомо
приймає рішення; володіє навичками самоконтролю |
|
ІV.
Високий |
10 |
Учень (учениця) обґрунтовано
відповідає на запитання, передбачені навчальною програмою курсу; самостійно
аналізує та розкриває суть явищ і процесів, що характеризують здоровий спосіб
життя; узагальнює, систематизує, установлює причинно-наслідкові зв'язки;
користується джерелами додаткової інформації. За допомогою вчителя розв'язує
нестандартні ситуації; виконує практичні дії щодо здорового способу життя й
безпечної поведінки, формулює висновки про конкретну оздоровчу діяльність;
свідомо користується правилами здорового способу життя й безпечної поведінки.
Висловлює оцінні судження про стан здоров'я власного й інших, поведінку свою
та інших, міжособистісні стосунки |
11 |
Учень (учениця) логічно,
усвідомлено відтворює навчальний матеріал в межах навчальної програми курсу;
самостійно аналізує й розкриває закономірності явищ і процесів, що
характеризують здоровий спосіб життя й безпечної поведінки, їх сутність;
установлює й обґрунтовує причинно-наслідкові зв'язки; аргументовано переконує
в необхідності виконання дій щодо здорового способу життя й безпечної
поведінки; самостійно користується джерелами додаткової інформації. Аналізує та обґрунтовує оцінні
судження про стан здоров'я власного й інших, наслідки своїх дій, поведінку
свою та інших |
|
12 |
Учень (учениця) свідомо відтворює
й розуміє навчальну інформацію за програмою курсу; може вести дискусію з
конкретного питання здорового способу життя й безпечної поведінки з
використанням знань суміжних програм; самостійно оцінює та характеризує різноманітні
явища та процеси, які розкривають сутність здорового способу життя й
безпечної поведінки; самостійно користується різними джерелами інформації, у
тому числі й рекомендованими вчителем. Розв'язує проблемні завдання; має
здоров'язберігаючі життєві навички; вибирає безпечний варіант розв'язання
нестандартної ситуації; визначає мету своїх дій і знаходить альтернативні та
вибирає й обґрунтовує оптимальні шляхи її досягнення; оцінює тимчасові та
довгострокові наслідки вибраного варіанту; робить обґрунтовані висновки.
Виявляє особисту позицію щодо здорового способу життя й безпечної поведінки.
Обґрунтовує цінність набутих знань і сформованих розумових і практичних умінь
і життєвих навичок для власного здоров'я |
Немає коментарів:
Дописати коментар